Vi flyktet fra varme og klegg

Poff, vi er hjemme igjen!
Tirsdag bestemte vi oss for at vi dro hjem igjen, da hadde vi fått nok av varme og klegg (og andre flyvende individer.. )
For de som tror jeg overdriver, se her omringet av klegg
Vi var ute ved Å en dag, mest for å finne en cache der, som vi ikke fant! Det irriterer meg fremdeles, vi lette og lette i stekende sol, men måtte bare gi opp til slutt. Det ble så hett etterpå at vi prøvde ikke engang på de andre i området, vi fant ut at vi skulle bare komme oss tilbake, noe som ikke gikk så fort..
Da vi kjørte utover mot Å kom vi borti noe veiarbeid, og det sto at man kunne regne med ventetid på 15 min.

veiarbeid Å veiarbeid Å

15 min er lenge i slik vær, 45 min er enda lenger! Jeg begynte å bli bekymret for Amanda til slutt, siden det ble passe varmt i bilen når den sto rolig så lenge, men det gikk heldigvis bra.

Ble ikke så mange bilder på denne turen til Lofoten, og mange av de jeg tok er samme motiv som i fjor.
Her er noen fra turen/oppholdet

hundebur i bobil

Noen ganger kan Amanda være litt lat.. ingen grunn til å reise seg for å drikkehundekopp i bobil

Utsikt boerboel i Lofoten

Vi rotet oss inn i en liten skogBoerboel i Lofoten

Noen ganger finner vi flotte steder å ta pausepause på hjemtur

Vi lever jo veldig bra når vi er på tur, det er luksusmat fra vi står opp til vi legger oss, er man på tur er man på tur, har man ferie så har man ferie. Det er klart man skal kose seg med god mat, og om det da koster litt så får det bare være slik. Her er bilde av ene måltidet vårt, kanskje til inspirasjon til andre, om å gjøre litt ekstra på ferien

kosemat

Vi hadde en kort men fin tur til Lofoten i år, det ble overhode ikke slik jeg hadde tenkt, men når blir det det :mrgreen:
Da gjelder det å gjøre det beste utav det, og likevel ha det fint. Vi snakket om å kjøre Østerdalen hjem igjen, men slo det fra oss pga været (varmen).
Siden hovedgrunnen til at vi dro til Lofoten var å besøke far min var det litt dumt å dra igjen så tidlig, men vi dro til flyplassen og bestilte flybillett til han før vi dro, så kommer han etter om et par uker. Da ble det litt enklere å dra etter så kort tid.

Tirsdagen ble varm, som de andre dagene.. Men når vi sto opp onsdag på Saltfjellet, var det litt annet vær, og tenk, etter litt begynte det å regne!
Og ut på tur må man selv om det regner (legg merke til hvor blid jeg er i regnet)

10514728_1526720994214440_7388439792978880076_n
Vi kjørte til vi var hjemme igjen, sent onsdagskveld. Det var fantastisk godt å komme hjem, kjølig vær, og ikke minst, det er trygt å kunne gå ut..
Amanda var nok glad også, hun ble sliten etter all denne ferien 🙂

Amanda har vært utrolig fin på hele turen, i bilen «stresser» hun uansett vær, men slik er hun bare. Hun ligger rolig og er avslappet så fort bilen er stille, på fergen sover hun.
Vi har mange lufteturer på en slik reise, godt å få strekt litt på seg. Noen ganger finner vi kjempeflotte plasser å være på, andre ganger er vi ikke fullt så heldige.

Det ble noen cacher på turen, skal se om jeg får logget de i kveld. Litt morsomt når man finner så «mange», blir en del forskjellige både cacher og steder.

Siden vi har kjørt så mye med åpne vinduer har stort sett alt i bilen blitt støvete, Amanda også, så i dag ble det dusjing på henne. Jeg vurderte en stund å vente, men like greit å bli ferdig med det, så dusjing ble det.

Er vel snart på tide å planlegge resten av ferien 😀

About the Author

Posted by

Kategorier:

Amanda, Geocaching, Heidi

4 kommentarer

Kjedelig at det skulle bli så himla varmt og fullt av klegg for dere, men det ser da ut som dere har hatt det litt fint også! Utsiktsbildet av T og Amanda var kjempefint, klarvær i bunnen og tåke på toppen.
Jeg ser at dere er skikkelig gourmet-mat-mennesker, tenk å være sååååå fine på det på tur a gitt! :p
Gleder meg til å lese cachelogger og for å se hvor dere har vært! 😀

Lik

Ja slik ble turen i år, så får vi se hvordan den blir neste gang 😀
Vi er nok litt fine på det når det gjelder mat noen ganger, men er bare slik vi er, haha.
Ble 13 cacher fant jeg ut nå, så bortsett fra den vi ikke fant så ble det ok, ble ihvertfall en i hvert fylke vi var i 😛

Lik

Kjenner jeg føler meg litt presset til å diske opp med mat i deres klasse når dere tar turen sørover :p
13 er slettes ikke dårlig! Og det å kunne fylle på med nye fylker er alltid moro, jeg gleder meg til å ta de fylkene jeg mangler (som i skrivende stund er 8, så jeg har ikke kommet så langt på lista jeg heller).

Blir ikke enkelt å toppe denne menyen 😀
Neida, 13 er slettes ikke dårlig, men planene var jo litt flere.. Jeg fant ut at fant jeg en i hvert fylke vi var i så ble det et greit mål denne gangen, når det ble slik 🙂
Tviler på at vi kommer til å finne cacher i alle fylker i hele landet, men man skal aldri si aldri.. 🙂

Add a Response

Your name, email address, and comment are required. We will not publish your email.

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s

The following HTML tags can be used in the comment field: <a href="" title="" rel=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <pre> <q cite=""> <s> <strike> <strong>